zondag 15 september 2013

Pizza en ijs

Afgelopen week deed ik mee aan de open wedstrijd van de Arco rockmaster, die op donderdag en vrijdag plaats vond. Met deze wedstrijd plaatsen de beste 4 klimmers zich voor de Arco rockmaster, die in het weekend werd gehouden.

Op donderdag begonnen ik vroeg in de ochtend met de lead wedstrijd. On-sight dit keer. En dat is in internationaal verband al weer een even geleden voor mij. Maar zeker leuk om te doen! De eerste route begon erg makkelijk, en werd vanaf de helft wat harder. Helaas verzuurde ik toch nog wat snel en kon niet echt doorvechten. Dit bleek toch voldoende te zijn voor een 3de plaats.
Rond het middag uur was het tijd voor de 2de route. Net hier voor schoot er iets in me rug en werd met ook de goede uitgangspositie wat gespannen.. Dit bleek uiteindelijk duidelijk te zien in deze route. Ik klom weer eens gespannen, en gooide mijn kansen voor een halve finale plaats, overboord. Ik werd uiteindelijk teleurstellend 6de.

De volgende dag was het wederom vroeg opstaan, en dit keer ook met erg veel pijn in me rug. Ik had wat hoop dat me rug beter zou worden na een nacht slapen, maar dit bleek tevergeefs.  Met wat ''mental support'' kon ik toch aardig opwarmen, al voelde het zeker allemaal niet top.
Voor de wedstrijden waren er 5 kwalificatie boulders in de wand geschroefd. Voor elke boulder had je 5 pogingen en maximaal 2 uur om zoveel mogelijk tops te halen.
Uiteindelijke wist ik alle boulders te toppen, maar in wat veel pogingen(5t10 5b10). Hiermee werd ik 12de, ook met dit resultaat was ik niet helemaal tevreden.

Uiteraard kon ik in het weekend nog extra genieten van de echte Italiaanse pizza, en erg lekker ijs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten