dinsdag 20 augustus 2013

BAZ!

Op de valreep had ik toch maar besloten mee te doen aan BAZ, en schreef me vrijdag middag in. Mijn blessure aan me rug werd al minder, en ook niet geheel onbelangrijk, het weer vooruitzicht zag er goed uit.

Aangekomen op het strand hoefde ik niet lang te zoeken welke boulders ik wilde klimmen. De hardste kwalificatie boulders waren namelijk op 2 blokken gecentreerd. Na 3 uur te hebben geklommen was ik er redelijk zeker van dat ik me al had gekwalificeerd, en kon dus wat rustiger aan doen.

Iets na 5 uur starten de halve finale. We werden hiervoor in 3 verschillende poules gedeeld die allemaal 3 boulders af gingen. Uiteindelijk wist ik boulder 1 niet te klimmen, maar mijn 2de en 3de boulder wist ik binnen de 4 beschikbare pogingen te klimmen. Hiermee wist ik me te plaatsen bij de beste 3 van mijn poule en mocht door naar de finale.

Na het zien van de dames finale, die Vera met alles top wist te winnen, was het de beurt aan de heren.
Door het flash format, kon ik eerst kijken hoe ander mensen het er in de boulder van af brachten. Mijn eerste boulder wist ik te toppen en dat gaf vertrouwen voor de volgende boulders! De tweede boulder bestond uit alleen maar modules. Helaas was ik hier iets te gespannen voor en kon me maar moeilijk verplaatsen. Mijn Laatste boulder was tot het moment dat ik er in ging nog niet geklommen. Maar toch zag deze er niet onmogelijk uit. Na even puzzelen wist ik ook deze boulder te klimmen.
De twee tops waren voldoende voor de winst en kon tevreden zijn over mijn klimmen in de finale.

Op weg naar de top in finale boulder 3Foto gemaakt door Nicole Blommers

Voor alle volledigheid hier onder de uitslag van de finale:
1 Elko Schellingerhout 
2 Timo Tak 
3 Ferdinand Schulte 
4 Florian Hochhuth 
5 Truong Ngo
6 Marius Oniga
7 Hans Busker
8 Lars Proske
9 Matze Conrad

1 Vera Zijlstra
2 Muriel Sarkany
3 Myrthe van Liere
4 Tabitha Buma
5 Rianne van den Berg
6 Corien Prins

Geen opmerkingen:

Een reactie posten