vrijdag 30 november 2012

Van Puurs naar Amsterdam

De wereld beker Puurs was niet mijn wedstrijd, dat was wel duidelijk. Mentaal lukte het niet om deze wedstrijd relaxd aan de start te staan, en daardoor kwam ik niet verder dan een 35ste plaat.

De voorbereiding van het NK lead in Amsterdam ging ook niet al te best. Toch vind ik dit altijd wel een leuke wedstrijd om naar toe te gaan. Met een dubbel gevoel ging in naar Amsterdam om toch proberen op het podium te komen. De kwallificatie kon ik best lekker klimmen, op het eind van de route begon ik licht te verzuren, doordat ik mij voeten niet optijd omhoog had gezet stond ik vast waardoor ik er vlak voor de top uit viel. Als 3de ging ik door naar finale.
De finale liep prima, tot dat ik was begon te twijfelen over een overkruis pas. Tijdens het inlezen dacht ik een to-hook te zien en deze wilde ik dus uiteindleijk ook gebruiken voor de pas. Niet helemaal zeker ervan dat deze zou blijven liggen probeerde ik naar de volgende greep te gaan. Vlak voordat ik de greep had kwam ik hier uit gevallen. Teleurgesteld stond ik zo weer benen op de grond. Ik had namelijk het gevoel dat ik zeker een heel stuk verder had kunnen klimmen. Ik moest genoegen nemen met een 5de plaats.

Op dat moment moest er maar niet al te veel bij stil staan, want de laatste werled beker stond nog op het programma in Kranj.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten