vrijdag 30 november 2012

Afsluiting seizoen 2012

Tegen het einde van het seizoen merk je altijd goed dat het tijd word voor vakantie, zo ook dit jaar. Vooral door het aantal tegenvallende resultaten dit jaar. Toch had ik nog 1 wedstrijd op het programma na het NK lead, dit was de wereld beker in Kranj; Sloveniƫ.

Met een niet al te beste motivatie was het de week tussen de wedstrijden toch wat trainen, met in het achterhoofd dat ik daarna rust zou hebben. Op donderdag stond de startlijst al online en zag dat ik als 2de moest beginnen in de eerste kwalificatie route. Vrijdagavond na de definitieve registratie bleek ik toch nog een plaatje opgeschoven te zijn, door het wegvallen van een paar deelnemers. Zaterdagochtend was ik dus vroeg uit de veren om naar de hal te lopen en ondertussen nog wat te ontbijten.

Route 1 waar ik als eerste mocht gaan proberen om de top te bereiken verliep wat beter dan verwacht. Ik kon door klimmen tot de laatste moeilijke beweging en werd in deze route 21ste. Al gauw merkte ik zelf ook dat ik met het resultaat een mogelijkheid had om in de halve finale te komen, en dat zou zeer welkom zijn na het niet al te beste seizoen.
In route 2 ging kon ik goed doorklimmen, de iets wat van onzekerheid uit route 1 was verdwenen. Toch kwam ik wat vroeg uit de route. Met een dynamische pas voor me begon ik te verzuren, waardoor ik niet goed in positie kwam om aan te zetten. Later bleek dat ik in deze route als 31ste zou eindigen.

Doordat ik al vroeg moest klimmen was ik ook vroeg klaar, en het was dus afwachten op de uiteindelijke uitslag. Toch wat gespannen hiervoor begon ik tegen het eind van de kwalificatie te rekenen of ik der eventueel in zou zitten.Wat uiteindelijk ook werd bevestigt met de officiƫle uitslag, ging ik als 25ste door naar de halve finale!

Het klimmen in de halve finale was voor mij al een hele opluchting. Tijdens het inlezen voelde het zelfs een beetje onwennig om daar te staan, en onder wat tijdsdruk een route in te lezen. Helaas had ik tijdens het inlezen greep #8 niet goed genoeg gezien. Ik was in de veronderstelling dat dit een zijgreep was, en doordat dit er verder niet lastig uitzag had ik meer aandacht voor het wat hogere deel. Tijdens het klimmen kon ik mijn voeten vanaf die greep 8 niet goed omhoog zetten. Het zijgreepje was namelijk erg klein waardoor ik hier niet genoeg in kon hangen. Uiteindelijk ben ik op de uitstekende rand van de plaat gaan staan, om zo te proberen de volgende greep te pakken. Net op het eind verloor ik de spanning waardoor ik er uit viel.
Tijdens het naar de grond laten zakken zag ik al wat ik fout had gedaan, de greep kon je op een klein randje als ondergreep pakken. Hiermee kon je je voeten makkelijk opschuiven en doorklimmen.

Helaas kon ik mijn 25ste plaats niet kunnen verbeteren, een 26ste plaats was mijn resultaat voor deze wedstrijd. Toch tevreden kon ik terug kijken op de wedstrijd. En toch nog halve finale dit seizoen..

Momenteel houd ik rust, waarschijnlijk zo'n 3 weken. Daarna zal ik langzamerhand weer gaan beginnen met de opbouw van het nieuwe seizoen. Nu is het eerste tijd om me studie wat bij te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten