dinsdag 29 januari 2013

Hard Moves

Zoals in de planning stond zou ik voor het internationale seizoen begint wat kleinere wedstrijden af gaan. Hard moves, (een wedstrijd die in Nederland nog klein is, maar in Duitsland een wedstrijd van formaat is geworden) vond ook dit jaar alleen in Enschede plaats. De wedstrijd duurt nog t/m 17 februari, maar ik besloot om niet al te lang te wachten en naar het oosten af te reizen.

Het format van de wedstrijd is simpel. Je hebt 4 weken de tijd om de 60 boulders te klimmen. De beste 7 mannen en 3 beste vrouwen gaan door naar de finale dag. Deze zal worden gehouden op de wand in het Duitse Wuppertall. Op deze dag zullen dan van alle 29 deelnemende klimhallen, de beste 10 klimmers, in 40 boulders strijden voor een plaats in de supper finale. Meer info over het hele format is hier te vinden.

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, na ruim 3 uur reizen was ik aangekomen in Cube. Ik was hier nog niet eerder geweest maar de ''nieuwe'' wanden hadden mij aangenaam verrast. Helaas had ik niet heel lang de tijd, en moest dus wat vaart maken tijdens het boulderen. Na 2,5 uur stond de teller op 57 boulders. Momenteel is dit goed voor een gedeeld 4de plaats. Nog even afwachten dus of in mee kan naar de finale dag op 2 maart.


Check hieronder nog de Video van Hard-Moves van afgelopen jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten