maandag 25 maart 2013

Wedstrijden in Nederland nu echt begonnen

Dust
Het nationale wedstrijd seizoen is nu ook echt begonnen. Twee weken geleden stond Dust op het programma. Eigenlijk zag ik een klein beetje op tegen deze wedstrijd, dit kwam voornamelijk doordat ik niet weer zat te wachten op lange wachtrijen en stof happen.. gelukkig was het niet zo erg als tijdens de hard-moves finale, en kon ik toch lekker klimmen.
Tijdens de wedstrijd heb ik aller eerst geprobeerd om alle moeilijke boulders te doen, daarna zou ik nog voor de rest van de boulders gaan. In de hardste boulder zat ik in de 2de poging erg dichtbij. Doordat ik niet helemaal fris aan de start van de wedstrijd verscheen, merkte ik al gauw dat de pogingen daarna minder werden. Tijd dus om maar door te gaan met de andere boulders. 
Net als bij de harde boulders merkte ik hierbij dat ik snel vermoeid werd, en moest uiteindelijk genoegen nemen met 76 boulders van de 84. 
In de categorie ''moeilijkste boulders'' werd ik uiteindelijk gedeeld 3de. In de categorie ''meeste boulders'' werd ik 5de. De rest van de uitslag van dust is hier te vinden.
Lead 1
Afgelopen weekend was de nationale (senioren)competitie van start gegaan met de eerste lead wedstrijd in Nieuwegein. Met de lead-fitheid die ik op dit moment heb, had ik niet echt de verwachting dat ik het hier super goed zou doen. Maar gelukkig viel het niet tegen. Ik wist beide kwalificatie route's te klimmen en als gedeeld 1ste door naar de finale. In de finale kon ik lekker klimmen en ging vol zelfvertrouwen de route tegemoet. Hoewel ik normaal echt de meest efficiĆ«nte methode probeer te kiezen deed ik dit bij een afblok pas met heelhook niet. Zonder twijfel spong ik door naar de volgende greep, zonder de heelhook te maken. Tijdens het aankomen op deze greep, was de wrijving van de greep minder goed als verwacht. Door het door gooien en het opvangen van de zwaai verzuurde ik nog harde.. gelukkig had ik 3 bewegingen later een goede rust. Na nog een paar bewegingen te hebben gemaakt kon ik echt niet meer verder klimmen. Ik moest genoegen nemen met de 2de plaats, maar met wat leer punten en de specifieke lead trainingen nog voor de boog kan ik op dit moment niet ontevreden zijn. Check op de site van de nkbv de volledige uitslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten